رشد صادرات کشور در بهار سال جاری

به گزارش راوه بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور گفت:صادرات کشور در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته 69/2 دهم درصد افزایش داشته است.

رشد صادرات کشور در بهار سال جاری

به گزارش خبرنگاران، آقای روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت صمت اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به همین بازه زمانی درسال گذشته، 10 میلیارد و 213 میلیون دلار جنس وارد کردیم که احتیاج کشور بوده، در همین زمان 10 میلیارد و 689 میلیون دلار صادرات داشتیم یعنی صادرات و واردات ما تراز مثبتی داشته است.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته 69/2 دهم درصد افزایش صادرات داشته ایم یعنی صادرات ما بیشتر ازواردات بوده است.

آقای روحانی ادامه داد: اینکه مردم می گویند باید به داخل توجه داشته باشیم منطقی است، اما بدون نگاه به خارج هم غلط است چنانچه رهبری فرمودند اتکا به درون و برون نگری، یعنی هم باید به درون کشور توجه داشته باشیم وهم برون نگر باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به وقوع جنگ مالی و همزمانی آن با کرونا طی یک سال اخیر اضافه کرد: صنعت کشور نقش بزرگی در هماهنگی های این شرایط سخت داشت و مردم باید توجه نمایند که رشد ما نسبت به سال های گذشته مثبت بوده است در سال 99 که در بسیاری از کشور ها رشد منفی هفت درصد یا 9 درصد حاکم بود یعنی رشد اقتصاد جهانی بیش از 3 درصد منفی بود ما رشد مثبت 3/6 دهم داشتیم که با وجود جنگ مالی و کرونا رشد ما مثبت بوده است.

آقای روحانی تاکید نمود: خیلی دلمان می خواست که دولت را با رشد منفی به دولت بعدی تحویل ندهیم وکوشش کردیم که شرایطی خوبی ایجاد گردد و دولت بعدی در کرونا احتیاج به تخت آی سی یو نداشته باشد امروز در حالی دولت را تحویل می دهیم که حدود 14 هزار تخت بیمارستانی درسراسر کشورداریم و توسعه 14 هزار تخت بیمارستانی طی یکسال در تاریخ کشور بی سابقه است.

وی توضیح داد: همه این موفقیت ها با کوشش بخش خصوصی ودولتی و همراهی مردم حاصل شده است.

رئیس جمهور گفت: ما در سال های اخیر حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش دادیم یعنی افزایش 5 ونیم برابری هر چند که زندگی مردم در این سه سال اخیر خیلی سخت بود، وقتی ازکرونا صحبت می کنیم یعنی یک میلیون و 100 هزار نفر به خاطرکرونا بیکار شده اند و زندگی آن ها در مشقت قرارگرفته است.

آقای روحانی اضافه کرد: سال جاری خشکسالی بخش زیادی از مشاغل را تعطیل کرد و مردم در سختی قرار گرفتند، اما با همراهی شان کار بزرگی انجام دادند.

رئیس جمهور تاکید نمود: من می خواهم در این روز صنعت و معدن از همه مردم ایران از تمام صنعتگران و معدنکاران از همه آن ها که برای ایران عزیز در این سه سال و نیم در سخت ترین جنگ ایستادگی کردند و رزمندگان خط مقدم جنگ نرم بودند تشکر و سپاسگزاری کنم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2506

به "رشد صادرات کشور در بهار سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صادرات کشور در بهار سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید