10 خاصیت آووکادو برای سلامتی که شما را شگفت زده می کنند

به گزارش راوه بلاگ، آووکادو طی چند سال اخیر بسیار مشهور شده است و حتی بسیاری از ورزشکاران آن را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. آووکادو به عنوان سوپرفود شناخته می شود. سوپرفودها خوراکی هایی هستند که به دلیل ارزش غذایی زیادی که دارند، مفیدتر از سایر خوراکی ها در نظر گرفته می شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با خواص آووکادو آشنا کنیم. در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید.

10 خاصیت آووکادو برای سلامتی که شما را شگفت زده می کنند

آووکادو چه نوع میوه ای است؟

آووکادو یک میوه گلابی شکل و همیشه سبز است که از درخت استوایی به دست می آید و منشا آن کشور مکزیک است. کلمه آووکادو به درخت و میوه آن اشاره دارد. این میوه خواص زیادی برای سلامتی دارد.

در سراسر جهان از این میوه در وعده صبحانه و در انواع دسرها استفاده می شود. هزاران نوع مختلف آووکادو، با اندازه ها و رنگ های متفاوت وجود دارند. بعضی از آن ها سبز و بعضی دیگر سیاه هستند و اندازه آن ها از کوچک تا بزرگ متغیر است.

چیزی که در انواع آووکادو با اندازه ها و رنگ های مختلف ثابت است، خواص کم نظیر آن برای سلامتی است. این میوه بافت کرم مانند و کره ای دارد. همچنین به دلیل وجود چربی بالا، طعم و مزه لذیذی دارد. بیشتر میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند، اما آووکادو متفاوت است.

این میوه سرشار از چربی های سالم ، همچنین فیبر، پتاسیم، ویتامین های B6 و C است و به همین دلیل، موضوع مطالعات زیادی قرار گرفته است. این سوپرغذای خوشمزه همچنین سرشار از فولات است که به بهبود افسردگی کمک می کند.

ارزش غذایی آووکادو

نصف یا 68 گرم از این میوه لذیذ دارای مواد مغذی زیر و همچنین مقدار کمی منگنز، آهن، مس، روی، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و فسفر است.

  • فیبر:4.6 گرم
  • قند: 0.2 گرم
  • پتاسیم: 345 میلی گرم
  • سدیم: 5.5 میلی گرم
  • منیزیم: 19.5 میلی گرم
  • ویتامین سی: 6.0 میلی گرم
  • ویتامین ای: 1.3 میلی گرم
  • ویتامین کا 1: 14 میلی گرم
  • فولات: 60 میلی گرم
  • ویتامین ب 6: 0.02 میلی گرم

فواید و خواص آووکادو

در ادامه به بعضی از خواص آووکادو اشاره می کنیم، که شما را قانع می کنند این سوپرفود خوشمزه را به رژیم غذایی اضافه کنید.

1. آووکادو به طور باورنکردنی مغذی است

آووکادو ارزش غذایی بالایی داشته و معمولا به دلیل بافت چرب و طعم خوبی که دارد، می توان آن را بسکمک از غذاها افزود. آووکادو، ماده تشکیل دهنده اصلی گواکامول است.

امروزه این میوه تبدیل به یک ماده غذایی بسیار محبوب در میان ورزشکاران و افرادی شده است که به سلامتی خود اهمیت می دهند . این میوه به دلیل اینکه خواص زیادی برای سلامتی دارد، به عنوان سوپرفود طبقه بندی شده است.

سه نوع اصلی آووکادو وجود دارد، که در رنگ و شکل متغییر هستند. بعضی از آن ها گلابی شکل یا گرد هستند، در حالی که بعضی دیگر سبز یا سیاه هستند. محبوب ترین نوع این میوه، آووکادوی هَس (Hass) است که معمولا به خاطر ظاهری که دارد، به آن گلابی تمساح می گویند، چون شکلی شبیه به گلابی دارد و پوست آن مانند پوست تمساح، سبز، زبر و ناصاف است.

چیزی که باعث محبوبیت بیشتر آووکادو می شود این است که فاقد سدیم، کلسترول و چربی های اشباع شده است. تعجبی ندارد که چرا ورزشکاران و افرادی که به فکر سلامتی خود هستند، آواکادو را دوست دارند.

  • انواع ویتامین های ضروری برای بدن را بشناسید

2. سلامت مغز و حافظه را بهبود می بخشد

این میوه سرشار از اسید اولئیک است که نوعی اسید چرب امگا 9 بوده و در طبیعت و بیشتر سلول های ما یافت می شود. این نوع اسید در کمک به مبارزه با عوامل بیماری زا، انتقال مواد معدنی و پاسخ به هورمون ها مفید است. همچنین سلامت قلب و مغز را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهند که این نوع اسیدها می توانند به افزایش حافظه کمک کنند.

  • 13 راه حل که به شما در جوان نگه داشتن مغز کمک می کنند

3. آووکادو بیشتر از موز پتاسیم دارد

پتاسیم یک ماده مغذی است که عملکردهای ضروری در بدن را انجام می دهد. آووکادو سرشار از پتاسیم است، به طوری که 100 گرم از آن، 14 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را فراهم می کند. این در حالی است که موز فقط 10 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم را تأمین می کند. مطالعات همچنین نشان می دهند که مصرف کافی پتاسیم با کاهش فشار خون، سکته، حمله قلبی و نارسایی های کلیه در ارتباط است.

4. سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است که برای قلب مفید هستند

آووکادو حاوی مقادیر زیادی از چربی های خوب است و خوردن مقدار متوسطی از آن، به کاهش کلسترول بد کمک می کند. این میوه سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است، که ماده تشکیل دهنده اصلی روغن زیتون هم محسوب می شود. این ویژگی، آووکادو را تبدیل به یک گزینه مناسب برای ورزشکارانی کرده است که در رژیم غذایی خود، به دنبال مواد غذایی حاوی چربی بالا هستند.

تقریبا 77 درصد از کالری آووکادو ناشی از چربی است و همین موضوع، آن را تبدیل به یکی از چرب ترین مواد غذایی گیاهی کرده است. زمانی که فعالیت های بدنی شدید مانند بدنسازی انجام می دهید، عضلات شما دچار خستگی می شوند. اسید اولئیک موجود در آووکادو می تواند التهاب را کاهش داده و درد را تسکین دهد.

5. حاوی سموم و آفت کش های کمتری است

میوه و سبزیجات رسیده حتی بعد از اینکه شسته و پوست آن ها گرفته شود، معمولا حاوی پس ماندهای آفت کش ها هستند، اما این موضوع در آووکادو صدق نمی کند، چون حاوی آفت کش های کمتری است و در لیست 15 ماده غذایی پاکیزه، شماره یک را از آن خود کرده است. این لیست مربوط به مواد غذایی است که حاوی مقدار کمتری از پس ماندهای آفت کش ها هستند. بخشی از این موضوع به دلیل پوست ضخیم آن است.

6. آووکادو سرشار از فیبر است

یکی از خواص آووکادو این است که فیبر زیادی دارد. فیبر یک ماده گیاهی مغذی بوده که منجر به کاهش وزن، به حداقل رساندن افزایش ناگهانی قند خون و کاهش خطر ابتلا به بسکمک از بیماری ها می شود. دو نوع فیبر وجود دارد؛ فیبر محلول و فیبر نامحلول. فیبر محلول می تواند از باکتری های مفید در روده تغذیه کند. باکتری های مفید برای عملکرد بهینه بدن بسیار مهم هستند.

هر 100 گرم آووکادو حاوی 7 گرم فیبر است که 27 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه را تأمین می کند. تقریبا 25 درصد از فیبر موجود در آووکادو از نوع محلول و 75 درصد از آن نامحلول است.

سوخت وساز کند مشکل بزرگ بسکمک از افراد است. فیبر می تواند نقش قابل توجهی در افزایش سوخت وساز داشته باشد. آواکادو هم به دلیل اینکه حاوی فیبر است، یک گزینه مناسب در این زمینه است.

7. آووکادو می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد

مطالعات نشان می دهند که مصرف منظم آووکادو در رژیم غذایی می تواند به کاهش سطح کلسترول از طریق کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کمک کند. این سوپرفود همچنین در کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مانند سکته یا حمله قلبی مفید است.

8. به کاهش وزن کمک می کند

آووکادو یک میوه ی چربی سوز است. تحقیقات نشان می دهند که افرادی که این سوپرفود را می خورند، نسبت به افرادی که این میوه را نمی خورند، تا 5 ساعت پس از خوردن آن تمایل کمتری به غذا خوردن دارند. بنابراین استفاده از آووکادو در وعده های غذایی به شما کمک می کند کالری کمتری بخورید.

آووکادو سرشار از فیبر است اما کربوهیدرات کمی دارد ، به همین دلیل به کاهش وزن کمک می کند. این میوه هم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند و هم به افرادی که می خواهند عضلات کم چرب به دست بیاورند، مفید است.

  • خوراکی های چربی سوز قوی؛ 34 غذای چربی سوز برای لاغری سریع و آسان

9. این سوپر میوه لذیذ بینایی را تقویت می کند

یکی دیگر از خواص آووکادو این است که در تقویت بینایی مفید بوده و می تواند به سالم نگه داشتن چشم ها کمک کند. این میوه حاوی کاروتنوئید، رنگدانه محلول در چربی است که از انواع آن ها می توانیم به لوتئین و زیکسانتین اشاره کنیم.

مطالعات نشان داده اند که ترکیبات ذکر شده با کاهش قابل توجه بیماری های چشم، مثل آب مروارید، از بین رفتن لکه زرد چشم و بیماری های چشم مربوط به سن در ارتباط هستند.

بیماری های ذکر شده از جمله بیماری های رایج در بزرگسالان محسوب می شوند. این بیماری ها معمولا از طریق رادیکال های آزاد که در بافت های چشم جمع می شوند، رخ می دهند . فعالیت های آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدها در آووکادو، اثرات این رادیکال های آزاد خطرناک را خنثی می کند.

10. آووکادو لذیذ است و می توان آن را به راحتی در رژیم غذایی گنجاند

آووکادو نه تنها سالم است، بلکه فوق العاده خوش طعم و خوشمزه هم است و با انواع غذاها جور در می آید. روش های مختلفی برای استفاده از این میوه و افزودن آن به رژیم غذایی وجود دارد. به طور مثال می توانید آن را روی نان تست بمالید یا در سالاد و حتی پودینگ استفاده کنید. همچنین می توانید گوشت آن را با قاشق در بیاورید و به تنهایی مصرف کنید.

معروف ترین کاربرد آووکادو در تهیه دیپی به نام گواکامول است. دیپ یک نوع پیش غذا بوده که معمولا به شکل مایع غلیظ است و نان یا هر نوع ماده غذایی جامد خام یا پخته را در آن فرو می برند. این دیپ شامل آووکادو، نمک، سیر، لیموترش و چند ماده دیگر می شود.

کلام آخر

آووکادو یکی از میوه هایی است که برای سلامتی بدن فواید بی شماری دارد. در این مقاله به 10 خاصیت آووکادو اشاره کردیم. توجه داشته باشید که اگر که به لاتکس حساسیت شدید دارید، ممکن است بعد از خوردن آووکادو علائم حساسیت را تجربه کنید. اگر به لاتکس حساسیت دارید، قبل از افزودن آووکادو به رژیم غذایی خود، با پزشک مشورت کنید.

منبع: muscle and strength

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1801

به "10 خاصیت آووکادو برای سلامتی که شما را شگفت زده می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خاصیت آووکادو برای سلامتی که شما را شگفت زده می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید